lørdag den 10. januar 2009

Magi del 2! Hvedeafhængighed


Nej, dette indlæg handler IKKE om, hvor tyk, grim, dum, bulet, bleg, kæresteløs og usund man bliver af at spise hvede. Det står der så meget om alle mulige andre steder. Så lad os tage et lille frirum fra skyld og formaninger og slappe lidt af med hvede - BOGHVEDE.

Kan jeg så få noget ro
Jeg kan lide at meditere. Det renser mine tanker og giver mig ny energi. Når jeg mediterer har jeg brug for at få ro omkring øjnene, så al lys lukkes ude. Jeg har prøvet alt fra tørklæder til solbriller, men intet har været helt perfekt - før nu. Jeg har nemlig opfundet boghvede-masken. Det lyder måske lidt langhåret, men den kan anbefales!

Myssstisk!
Jeg kom i tanke om, at jeg havde læst om boghvede i forbindelse med boghvede-varmepuder. Boghvede har åbentbart en særlig evne til at holde på varmen, når den har været en tur i microovnen. Så var det jeg tænkte...jeg kan lave en kold en til mine trætte øjne...
Så det gjorde jeg. Det mystiske er, at masken er iskold, selvom den ikke har været i nærheden af noget koldt. Man lægger lærredsposen på øjnene og så bliver den koldere og koldere...

DIY (do it yourself)
Se på billederne og lav din egen boghvede maske. Det er meget enkelt og let.
Sy en aflang stofpose og fyld den med boghvede. Min er ca 25 cm i længden og 8 cm i bredden, men du kan jo finde den størrelse der passer til dig.

Så sy den, slap af og mærke roen sænke sig. Ahhhh...

P.S. En god sideeffekt er, at den får hævede morgen-øjne til at falde ned, men det døjer du sikkert ikke med ;-)
Få et stiltjek af personlig stylist Judi Lund Finderup på www.stiltjek.dk

1 kommentar:

  1. Jeg glæder mig til at prøve dit magiske hvede-trick. Når man som jeg sover 10 timer i døgnet hænder det, at ens øjne bliver en anelse hævede :-)

    SvarSlet