lørdag den 3. januar 2009

Konfliktsky eller tarvelige veninder og butiksassistenter


"Nej, din røv ser ikke stor ud i de jeans. Den er lige dig! Du ser skøn ud, skat. Det snit er SÅ smart. Nej du ser ikke bleg ud i den...osv, osv, osv

Jeg har været vidne til det alt for mange gange; veninder og butiksassistenter der giver dårlige stil-råd.

Jeg undrer mig ofte over, hvorfor de ikke er ærlige over for den stakkels kvinde, der har tillid til deres råd. Er det fordi veninden ikke vil ha' at hun ser bedre ud hende? Er det fordi hun vil videre ud og shoppe ting til sig selv, eller kan hun bare ikke se det?


Butiksassistenten er måske ikke lige in the moodKursiv til at gå ind i det. Måske vil hun bare sælge "for hver en pris", og har ikke forstået, at det er bedre sælge noget, der faktisk klæder kunden, for så kommer hun tilbage. Jeg græmmes når jeg hører en butiksassistens sige: " dem sælger vi mange af", som om det skulle være en god grund til at købe noget, der ikke passer.

Skal jeg blande mig?
Når jeg er vidne til ovennævnte episoder, så har jeg allermest lyst til at bryde ind!! og fx sige: "Aj, helt ærligt, hvad er det du står og siger - hun ser ikke godt ud i den farve - hun forsvinder helt!" Du sku prøve den i rød i stedet!!
Men er det min opgave? Skal jeg blande mig, hvis jeg ikke er blevet spurgt?


Du er lækker
Det kan være svært at se, hvad der klæder en selv. Det er det, fordi vi kvinder ofte går rundt med en masse overbevisninger om, hvordan vi ser ud og hvad vi kan og ikke kan gå i.
Det der klæder din nabo, din veninde eller Kate Moss, er ikke nødvendigvis det, der også klæder dig;-)
Men du kan se mindst ligeså lækker ud i det rigtige tøj!!

Få et stiltjek og bliv mere sikker i din stil
http://www.stiltjek.dk/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar